برنامه درسی
درس: رایتینگ تسک ۲
ورود به سایت

Curriculum

رایتینگ تسک ۲

درس متن

استفاده از مثال‌های پزشکی

5
(2)

من دکتر هستم آیا می توانم از مثال‌های پزشکی استفاده کنم؟

یک گروه بسیار بزرگ از کسانی که به آنها کمک می‌کنیم پزشکان دوره دیده هستند حتی اگر از همان اول کار آن را بازگو نکنند، این تمایل به مثال‌های پزشکی که در رایتینگ آنها وجود دارد این حقیقت را آشکار می‌کند. اشکال مشترکی که به چشم می خورد، استفاده بیش از حد از زبان پزشکی است. گاهی گویی سعی دارند وسعت دانش پزشکی خودشان را به رخ بکشند به جای آنکه به پرسش‌هایی که به آنها داده شده است پاسخ دهند. پاراگرافی که در پایین برایتان ذکر کرده‌ایم، نمونه خوبی از این اشکال است.

Many people believe that playing video games is a waste of time and can even have a negative effect on the health of players.
To what extent do you agree or disagree?

همراه با این Task یک ویدئو به پاسخ دهندگان نشان داده شد که در آن یک بیمار با استفاده از کاربرد نوآورانه (innovative use) واقعیت مجازی، ریکاوری شده و توان استفاده از پاهایش را دوباره به دست می آورد. از پاسخ دهندگان خواستیم یک پاراگراف در مخالفت با دیدگاه (view) مطرح شده بنویسند و از داستان این ویدئو به عنوان مثال استفاده کنند. یکی از جواب‌هایی که دریافت کردیم این بود:

Original version, with errors shown:

The use of virtual reality can give positive effect for treating, re-shaping and re-framing people self-limiting beliefs in battling difficulties of physical handicap and problems such as paralysis. This videos games helps the perception of the mind to have good detailed perception of positive pictures of having conquered events like walking, running and climbing. Because of this, it signals the neurons to have physical impulses of movements, which then simulates the endorphins that will boost positive emotions to the person. Thus, this kind of medical practice can dramatically improve the conditions of people who have issues in physical movements and mental blocks of doing so.

Corrected, less technical version

The use of virtual reality has been shown to have a positive effect when treating people who are paralysed, or who have a physical handicap. Such video games help the mind to form a realistic, mental image showing the person successfully walking, running and even climbing. These virtual movements stimulate the brain, which then the produces the impulses necessary for real movement. This has a further positive effect in that it stimulates the production of endorphins, making the person feel happier. Thus, we could argue that video games can actually serve a very useful purpose and are not always detrimental to our health.

گرچه نویسنده از واژگان سطح بالا (high-level vocab) استفاده کرده است اما استراکچرها و توصیفات جمله‌ای (sentence structure and descriptions) زیادی پیچیده هستند و باعث سردرگمی خواننده می‌شوند. در دوره Vocabulary متذکر شدیم که وقتی می‌توانید برای بیان منظورتان از یک واژه استفاده کنید، از بیان همزمان سه واژه خودداری کنید که نمونه آن را در جمله اول همین گراف می بینید. دوره واژگان را مرور کنید تا اگر نکته مهمی را از یاد برده‌اید، برایتان تداعی شود.

برای دکترها یا هرکس دیگری که از دانش تخصصی خود در آزمون رایتینگ استفاده می‌کنند، نوعی گرایش (tendency) به بیش از حد تکنیکی کردن (overly technical) مثال‌ها و منحرف شدن توجه نویسنده از مساله‌ای که دارند درباره اش بحث می‌کنند (discuss) وجود دارد. در نتیجه ایده های آنها به تدریج از آن تاپیک مشخصی که در سوال آمده است، دور و دورتر می شود.

در مثال بالا آنچه به عنوان یک مثال برای پشتیبانی (support) از اینکه بازیهای ویدئویی می توانند سودمند (beneficial) باشند، شروع شده بود، در آخر کار به توضیح تئوری و کاربرد عملی پزشکی تبدیل شد. این نمونه نشان می‌دهد که چگونه چیزی که در آغاز کار یک حسن (advantage) به نظر می‌رسید می‌تواند به یک عیب (disadvantage) تبدیل شود. همیشه یادتان باشد روی سوال تمرکز (focus) کنید و مطمئن شوید ایده‌هایتان را به وضوح (clearly) توضیح می‌دهید (explain). انگار دارید برای یک غیرمتخصص (non-specialist) می نویسید.

ایده کلیدی:
اگر دکتر یا متخصص در رشته خود هستید، فراموش نکنید ایده هایتان را به وضوح (clearly) توضیح دهید (explain). انگار دارید برای کسی که از رشته شما هیچ چیز نمی‌داند می نویسید. اجازه ندهید دانش تخصصی‌تان (specialist knowledge)، حواس شما را از سوال مشخصی که در آزمون مطرح شده است، پرت کند (distract).

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟