برنامه درسی
درس: رایتینگ تسک ۲
ورود به سایت

Curriculum

رایتینگ تسک ۲

درس متن

اختراع مثال Investing examples

5
(1)

هدف آزمون آیلتس اینست که تشخیص دهد آیا مهارت‌های رایتینگ شما برای گذراندن تحصیلات عالی (higher education) یا کارکردن در یک حوزه حرفه‌ای (professional capacity) کافی است یا خیر. در عین حال آزمون باید کاندیداهایی از تمام رشته‌های مختلف را پوشش دهد. از آنجایی که شما نمی‌توانید از مطالعات یا فکت‌های فرمال (formal study or facts) مربوط به هر تاپیک که ممکن است در آزمون ظاهر شود، مطلع باشید، انتظار نمیرود از رفرنس‌های آکادمیک (academic references) یا شواهد معتبر رسمی (hard evidence) برای پشتیبانی کردن از ایده‌ هایتان استفاده کنید. برای همین است که دستورالعمل ها (instructions) به شما اجازه می دهند:

“Include any relevant examples from your own knowledge or experience.”

طبیعتا، احتمال خیلی کمی وجود دارد که از بین میلیونها نفر که هر سال آزمون می دهند، یک یا دو کاندیدا پژوهشی انجام داده باشند که دقیقا به همان پرسشی که در روز امتحان به آنها داده می‌شود ربط داشته باشد. این کاندیداها ممکن است تصمیم بگیرند به این نکته در essay های خود اشاره کنند اما این هیچ افزایشی (boost) در اسکور (score) آنها پدید نمی آورد و هیچ امتیاز خاصی (advantage) هم برای آنها در برابر کاندیداهایی که این دانش تخصصی را ندارند، در نظر گرفته نمی‌شود. با توجه به نادر بودن چنین چیزی خیلی عجیب است که شاهد این همه آمار در نمونه‌های تمرینی essay هستیم.

بگذارید با دو مثال برایتان شفاف توضیح دهیم:

– For instance. a survey done at London Grammar School in 2014, reported that 95% of grade four said…

– A survey done by the British Food Authority in 2014 revealed that 80% of the customers at fast food restaurants belong to the ages between fourteen and seventeen.

وقتی سعی می کنید فکت‌هایی مانند مثال‌های بالا خلق کنید (create)، یک مرحله (step) اضافی و غیر ضروری به فرایند رایتینگ‌تان اضافه می کنید. ــ توانایی اختراع آمار قابل قبول (feasible statistics) و نهادهای رسمی (official bodies) مرتبط با تاپیک داده شده در آزمون ــ احتمالا بعضی از کاندیداها برای صرفه جویی زمان در جلسه آزمون، این مطالب را از پیش یاد می‌گیرند و بعد به زور (force) آنها را در چهارچوب تاپیک essay خود قرار می‌دهند (fit into). در نتیجه آنها معمولا نمی‌توانند پشتیبانی مرتبط (relevant support) با ایده ‌هایشان را به essay خود اضافه ‌کنند و بدین ترتیب هیچ کمکی به اثبات وجود مهارت‌های بند 7 آیلتس در آنها نخواهد شد.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟