برنامه درسی
درس: رایتینگ تسک ۲
ورود به سایت

Curriculum

رایتینگ تسک ۲

درس متن

رایتینگ پرتکرار (Repetitive Writing)

5
(1)

وقتی کاندیداها بی آنکه اول فکر کنند، دست به قلم می برند، نتیجه اغلب چیزی پرتکرار (repetitive) است. برای درک بهتر، به پرسش Task 2 که در ذیل قید شده است، توجه کنید. این پرسش دو نظر (opinion) دارد (که به رنگ‌های نارنجی و سبز نشان داده شده اند). به مقدمه (introduction) و اولین پاراگراف body که یکی از شاگردان ما پدید آورده است، دقت کنید. ما اشکالات عمده زبانی را تصحیح کرده تا مجال داشته باشیم صرفا روی ایده ها تمرکز کنیم (focus). از رنگها برای نشان دادن موارد تکراری استفاده کرده ایم.

Writing Task 2 question

Some people believe that anyone can learn to play music or sport well. However, others believe that people must be born with talents like these.

Discuss both these views and give your own opinion.


Introduction and first paragraph from a band 6 response:
People sometimes try to enhance their skills in hobbies such as playing a musical instrument. Some people argue that, through a combination of training and practice, anyone could reach a professional level in hobbies like this, while others believe that innate talent is required to achieve true mastery of such skills.

On one side of the argument, some people are of the opinion that high achievers in any field have reached that level because of their hard work and the training they received. This means that, the more practice people have in any skill, and the more training they get, the higher the level they will reach. Clearly, supporters of this idea rule out the role of genetics and inherited talents as the main factor determining who becomes highly-skilled, and they believe that only hard work is required.

کاندیدای ما در مقدمه خودش، پرسش را به زبانی دیگر بیان می کند (restates) که دقیقا کاری است که شما باید در آزمون انجام دهید. با این حال، اولین پاراگراف body هم این کار را انجام می دهد که یعنی پیشرفت (progression) یا پروراندن (development) تاپیک حاصل نشده است.

این “تحول” یا “پروراندن” (development) یکی دیگر از کلید واژه های موجود در دیسکریپتورهای (descriptors) بند اسکور 8 است __ بند 9 با عبارت “fully developed” و بند 8 با “well-developed” توصیف شده اند __ اگرچه این مطلب به صراحت در دیسکریپتور بند 7 به چشم نمی خورد اما دقیقا می دانیم که یک موضع شفاف (a clear position) در سراسر رایتینگ ارائه می شود و نیز می دانیم که در این سطح (level) ایده های اصلی “are presented, extended and supported” (مطرح می شوند، امتداد می یابند و پشتیبانی می شوند). در بند 6 اما ایده های اصلی ممکن است مرتبط (relevant) باشند ولی به اندازه ی کافی پرورش نیافته باشند (inadequately developed). بنابراین می توانیم فرض کنیم که برای رسیدن به بند اسکور 7، ایده های شما باید به اندازه ی کافی پرورده شده باشند:

“to achieve band 7, your idea must be adequately developed.”

این به معنای آن است که از پاراگراف اول body به بعد، شما باید در حال مطرح کردن (presenting)، بسط دادن، امتداد دادن (extending) و پشتیبانی کردن (supporting) از ایده ها و دیدگاه های خودتان (your own ideas and views) در مورد تاپیک باشید. رایتینگ همان تفکر است که ما می توانیم روی صفحه کاغذ ببینیم، اگر قبل از نوشتن فکر نکنید، هیچ رشد یا تحولی در رایتینگ شما به چشم نخواهد خورد.

ایده‌های کلیدی:

برای کسب بند 7 یا بالاتر، شما باید ایده ها و نقطه نظرات خودتان را در مورد تاپیکی که به شما داده شده، extend, present و support کنید. رایتینگ همان thinking است که ما می توانیم روی صفحه کاغذ ببینیم. اگر قبل از نوشتن فکر نکنید، هیچ رشد یا تحولی در رایتینگ شما به چشم نخواهد خورد.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟