برنامه درسی
درس: گرامر آیلتس
ورود به سایت

Curriculum

گرامر آیلتس

تمرین گرامر

0/20
درس متن

گرامر و لحن (Tone)

5
(1)

همان طور که در دروس قبل یاد گرفتید، گرامر شما روی لحن (Tone) زبانتان نیز تاثیر می‌گذارد. در رایتینگ فرمال، انگلیسی زبانان سعی می‌کنند تا حد امکان مودب باشند و اغلب از قیدها و فعل‌های کمکی وجهی (Modal Auxiliary Verbs) برای ملایم کردن (Soften) لحن و زبان خودشان استفاده می‌کنند. به دو جمله پایین توجه کنید و تشخیص دهید کدامیک پیام را مودبانه‌تر انتقال می‌دهد.

1. Besides, certain words and phrases are too formal for IELTS, obviously you should consider the aim of the test when you choose words to learn.

2. Furthermore, certain words and phrases may be too informal to use in IELTS, so it is important to consider the aim of the test when choosing words to learn.

جمله اول مشخص‌تر و مستقیم‌تر (more direct) است و تا حد زیادی لحن گستاخانه ای (aggressive) دارد زیرا واژگان خاصی یعنی besides و obviously در آن به کار رفته است. جمله دوم همان پیام را اما به روشی ملایم و کمتر مستقیم (less direct) انتقال می‌دهد. اغلب شاهد هستیم، کلمات besides و obviously به شیوه ای به کار می روند که یک لحن (tone) نامناسب خلق می‌شود.

رایتینگ‌های خودتان را مجددا مرور کنید تا ببینید آیا تاکنون از این کلمات مانند شیوه جمله اول استفاده کرده‌اید یا خیر. کاندیداهای هر دو بند 6 و 8 از این کلمه ها استفاده می‌کنند اما تفاوتشان در این است که کاندیدای بند 8، کلمات را درست، بجا و با درک سبک (style) و لحن (tone) به کار می برد، حال آن که کاندیدای بند 6 اینگونه عمل نمی‌کند.

این مساله به زبان آموزان یادآوری می‌کند که صرف اضافه کردن کلمه‌ها یا استراکچرهای “کمپلکس” به رایتینگ، معجزه ای در بالا رفتن نمره رخ نمی‌دهد.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟