برنامه درسی
درس: گرامر آیلتس
ورود به سایت

Curriculum

گرامر آیلتس

تمرین گرامر

0/20
درس متن

استفاده مناسب از مجهول در Writing Task 2

5
(3)

همان طور که در مورد Academic Writing Task 2 مشاهده کردید، از فعل مجهول (passive) برای حذف یا پنهان کردن فاعل فعل استفاده می شود. در Task 2، ممکن است از مجهول برای نوشتن یک گزاره جنرال (general statement) یا به عنوان یک شیوه مفید برای پرهیز از تکرار زبان به کار رفته در سوال، استفاده کنید. به مثال های زیر دقت کنید:

1.  Many people now use social media as a news source rather than just a way to communicate with friends. (Active معلوم)

2.  Social media is now often used as a news source rather than just a communication tool. (Passive مجهول)

دولت ها و بیزینس ها گاهی از فعل مجهول استفاده می کنند تا نشان دهند یا اشاره کنند که کل سازمان تصمیم خاصی گرفته است. این مثال ها را با هم مقایسه کنید:

1. I have cancelled the plan to build a new cafeteria because I felt that we should spend the money on new machinery. (Active معلوم)

2. The plans to build a new cafeteria have been cancelled because it was felt that the money should be spent on new machinery. (Passive مجهول)

هر کارمندی که جمله اول را می خواند می فهمد که نویسنده مسئول این تصمیمات است. در جمله دوم اما مجهول (passive) برای پنهان کردن (hide) فاعل فعل های “feel” ,”cancel” و”spend” به کار رفته است. بدین ترتیب ما نمی دانیم چه کسی این تصمیمات را گرفته است.

بنابراین، مهم این است که آگاه باشیم، اگر سوال Task 2 بپرسد:

“To what extent do you agree or disagree?”

و شما یکی از حالت های زیر را بنویسید:

“It is agreed that …”
“It is felt that…”

آنگاه این شما نیستید که جواب سوال را می دهید، چون مجهول (passive)، فاعل فعل را پنهان می کند. بنابراین این جمله “همیشه باید از مجهول استفاده کرد” در مورد Task 2 به کار نمی آید؛ در اینجا باید به ممتحن بگویید نظرتان، احساستان یا باورتان چیست. جوابهای قبلی خودتان به Task 2 را مرور کنید تا ببینید در اغلب اوقات از مجهول به این شیوه ای که ذکر کردیم استفاده می کنید یا خیر.

ایده کلیدی:

در رایتینگ Task 2، اگر تنها به شیوه مجهول بنویسید، به احتمال زیاد دیدگاه های خودتان را پنهان خواهید کرد که سبب می شود در آزمون رایتینگ نمره از دست دهید.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟