برنامه درسی
درس: ریدینگ آیلتس
ورود به سایت

Curriculum

ریدینگ آیلتس

درس متن

تمرین عملی برای افزایش سرعت خواندن

5
(3)

با چه سرعتی باید متن ریدینگ را بخوانید؟

یک انگلیسی زبان میتواند 100 کلمه را در 20 ثانیه اسکیم کند در حالی که یک غیر انگلیسی زبان سطح بالا (high-level non-native speaker) معمولا قادر است 100 کلمه را در 30 ثانیه اسکیم کند، بنابراین برای رسیدن به این سرعت باید هدفگذاری کنید.

برای تمرین یک متن ریدینگ Section 1 را انتخاب کنید (حتما از یک متن معتبر authentic استفاده کنید تا سطح آن استاندارد آیلتس باشد) و شروع به شمردن تعداد کلمات موجود در متن کنید، وقتی به عدد 100 رسیدید تا آن قسمت متن را علامت بزنید و همین کار را برای 100 کلمه بعدی انجام دهید تا وقتی تمام کلمات متن را شمرده باشید.

سپس زمان‌سنج را روی 30 ثانیه تنظیم کنید و 100 واژه اول را اسکیم کنید. وقتی زمانتان به پایان رسید بلافاصله از علامت بعدی شروع کنید، زمان‌سنج را دوباره تنظیم کنید و قسمت بعدی را اسکیم کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا به انتهای متن برسید. اگر نمی‌توانید 100 کلمه را در 30 ثانیه بخوانید، زمان بیشتری برای خودتان در نظر بگیرید و با تمرین به تدریج آن را کوتاه و کوتاهتر کنید.

بعد از اینکه اسکیم کردن کل متن را تمام کردید، سعی کنید هرچه را که به یاد می‌آورید یاداشت کنید. اگر با یک همدرس کار می‌کنید، برداشتتان از متن را به او بگویید و یا صدای خودتان را وقتی دارید درباره متن حرف میزنید ضبط کنید. در این مرحله تنها سعی کنید یک تصویر کلی از متن در ذهنتان بسازید و انتظار نداشته باشید جزئیات خاص را به یاد آورید. وقتی دارید متن را اسکیم می‌کنید ممکن است قطب جنوب، گروهی از سیاحان و یک کشتی را در ذهن تصور کنید. این نوع تصویرسازی ذهنی میتواند خیلی به درک ریدینگ (reading comprehension) شما کمک کند.

حتما باید مهارت‌هایتان را به تدریج پرورش دهید پس تمرین‌هایتان را با متن‌های section 1 ادامه دهید تا بالاخره بتوانید 100 کلمه را در 30 ثانیه اسکیم کنید. وقتی از پس این کار برآمدید به سراغ متن‌های section 2 بروید و به همین منوال ادامه دهید. بدین ترتیب با پیشرفت‌های جزئی و تدریجی (marginal gains) خواهید توانست به مهارت‌های ضروری برای موفقیت در امتحان آیلتس دست پیدا کنید.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟