برنامه درسی
درس: ریدینگ آیلتس
ورود به سایت

Curriculum

ریدینگ آیلتس

درس متن

با سوالاتی که به ترتیب متن نیستند چه باید کرد؟

5
(1)

در بعضی از سوالات، تمرکز آزمون بر مکان یابی (locating) اطلاعات یا گزینش مناسب‌ترین اطلاعات از لیست تصادفی (random list) است. به همین دلیل آنها نمی‌توانند به همان ترتیب اطلاعات در متن ریدینگ بیایند. این مجموعه میتواند شامل هر یک از پرسش‌های جور کردن (matching) باشد.

پرسش‌هایی که به ترتیب اطلاعات متن مطرح نمی‌شوند:

  1. جور کردن عنوان‌ها (matching headings)
  2. جور کردن اطلاعات (matching information)
  3. جور کردن ویژگی‌ها (matching features)

جواب دادن به سوالاتی که به همان ترتیب اطلاعات موجود در متن نیامده‌اند نیازمند همان مهارت‌های اسکن کردن برای یافتن اطلاعات کلیدی، اسکیم کردن و خواندن با جزئیات است. با اینکه ممکن است قادر باشید برخی از واژه‌هایی که در سوال به کار رفته‌اند را پیدا کنید، احتمال اینکه چندین اشاره مستقیم به واژه‌ها را در متن پیدا کرده یا مجبور شوید برای پیدا کردن جواب، مترادف‌ها (synonyms) را اسکن کنید، به مراتب بیشتر است. بنابراین اسکیم کردن در این مجموعه سوالات خیلی مهم‌تر است زیرا به شما کمک می‌کند تشخیص دهید کدام اشاره (mention) به همان سوال خاصی که می‌خواهید جوابش را پیدا کنید (کاملا) ربط دارد.

رایج‌ترین علت پاسخ‌های نادرست به این گونه از سوالات، جستجو در قسمت نامربوط متن برای پیدا کردن جواب است. اگر با این سری سوالات آزمون مشکل دارید، بهتر است تمرین‌های آزمون‌تان را به آن سوالاتی محدود کنید که به همان ترتیب متن می‌آیند تا اول به تقویت دانش واژگانی و گرامری (vocabulary and grammar) خودتان بپردازید و سپس بر مهارت اسکیم کردن مسلط شوید.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟