برنامه درسی
درس: ریدینگ آیلتس
ورود به سایت

Curriculum

ریدینگ آیلتس

درس متن

پرورش مهارت‌های اسکن کردن

5
(1)

پرسش‌های آزمون ریدینگ اغلب حاوی جزئیات کلیدی (key details) هستند که به سرعت به شما کمک می‌کنند بخش مرتبط با آنها را در متن بیابید.

برای بهبود مهارت‌های اسکن کردن (scanning)، به یک متن آزمون ریدینگ (reading test passage) که پیشتر به آن پاسخ داده اید، رجوع کرده و سوالات آن را از نظر بگذرانید. سپس یک لیست از جزئیات کلیدی (key details) که متوجه آنها شدید، ایجاد کنید (مثلا نام یک شخص، نام یک مکان، یک تاریخ یا یک اصطلاح فنی). وقتی یک فهرست حداقل 4 یا 5 تایی تهیه کردید، متن را در جستجوی کلمات فهرستتان با حداکثر سرعت ممکن اسکن کنید. از زمان سنج (timer) نیز استفاده کرده و زمانی را که برای انجام این کار صرف می‌کنید، یادداشت کنید و بکوشید به تدریج بازده کارتان را بهبود دهید.

پرسش‌های آزمون اغلب از Synonyms برای paraphrase کردن اطلاعات موجود در متن استفاده می‌کنند. بنابراین ممکن است برای پیدا کردن مترادف‌های (synonyms) این اصطلاحات کلیدی ناچار به اسکن هم باشید. برای تقویت مهارتهای اسکن کردن، دوباره به لیست واژه‌های تمرین دروس قبلی نگاهی بیندازید و به مترادف‌های رایج (common synonyms) آنها فکر کنید (از جمله مثال‌های خوب، کلمات “scientist”، “researcher”، “year”، “country” و امثال آنها هستند). سپس همان اسکن زمانبندی شده را برای synonym ها نیز تکرار کنید.

اغلب اشخاص در شرایط استرس آزمون احساس می‌کنند آنچه را یاد گرفته‌اند به یاد نمی‌آورند و دوباره به عادتهای قدیمی خود پناه برده یعنی مرتکب خطاهای ریشه دار ریدینگ (fossilized errors of reading) می‌شوند.

اگر این مهارتها را به طور منظم و هدفمند 10 تا 15 دقیقه تمرین کنید، آنگاه احتمال این که یادتان باشد از این مهارتها در آزمون استفاده کنید به مراتب بیشتر است.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟