برنامه درسی
درس: ریدینگ آیلتس
ورود به سایت

Curriculum

ریدینگ آیلتس

درس متن

توصیه‌های نامناسب برای سوالات True, False, Not Given

3.7
(3)

مثال‌های بدرد نخور و توصیه‌های بد برای True, False, Not Given

صدها ویدیوی آنلاین در مورد سوالات True, False, Not given وجود دارد. در اغلب موارد در این ویدیوها گفته می‌شود: این سوالات دشوار‌ترین و گیج‌ کننده‌ترین سوالات آیلتس هستند. از آن جایی که گویندگان این ویدیوها واقعا به این ایده باور دارند، مثال‌های گیج کننده ای از خودشان در آورده و تحویل شاگردان می‌دهند. نمونه زیر از جمله مثال‌های باطلی است که درباره آن صحبت کردیم که متاسفانه این گونه مثال‌ها دلیل ایجاد خیلی از سردرگمی‌ها درباره سوالات True, False, Not Given نیز هستند.

بسیاری از این ویدیوها حاوی مثال‌هایی هستند که در آنها متن (passage) از یک جمله تشکیل شده است و سوال گزاره‌ای است که شباهت خیلی زیادی به آن دارد. نمونه زیر محتوای این نوع ویدیوها را نشان میدهد:

Passage: Lettuce is always eaten by people in Southland
Question: Some people in Southland like to eat lettuce.

امکان ندارد بتوان به چنین پرسشی به درستی جواب داد، زیرا اطلاعات کافی برای حل پازل منطقی که مطرح کرده است، وجود ندارد. این مثال دلیل بر این نیست که “True False Not Given questions are confusing” بلکه دلیل بر این است که آزمون‌ نویسی یک مهارت فوق العاده تکنیکی است که وقت و انرژی زیادی می‌گیرد و نمیتوان آن را بصورت زنده (live) در برابر دوربین ویدیویی اجرا کرد. مثال فوق یک آزمون ریدینگ معتبر، منصفانه، یا قابل اعتماد محسوب نمی‌شود، و با این حساب نمی‌شود گفت نماینده آزمون IELTS است. ویدیوهایی از این دست صرفا شما را بیش از پیش سردرگم خواهند کرد و به کار تمرین مهارت‌های ریدینگ، اسکن کردن، اسکیم کردن و خواندن با جزئیات که برای گرفتن یک نمره خیلی خوب در آزمون باید بر آنها تسلط داشته باشید، نخواهند آمد.

ایده کلیدی:

فقط آن دسته از مطالب تمرین آزمون که معتبر (valid)، منصفانه (fair) و قابل اطمینان (reliable) باشند به شما در پرورش مهارتهایی که در آزمون واقعی به آنها نیاز دارید، کمک خواهند کرد. اگر در هنگام استفاده از تمرین آزمون خاصی به دفعات گیج و سردرگم می‌شوید، به احتمال زیاد آن مطالب نماینده آزمون واقعی نیستند.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟