برنامه درسی
درس: ریدینگ آیلتس
ورود به سایت

Curriculum

ریدینگ آیلتس

درس متن

کدام سوالات گاهی به ترتیب متن نیستند؟

5
(1)

بعضی از سوالات آزمون ریدینگ، اطلاعات مندرج در متن را در یک قالب (format) متفاوت نمایش می‌دهند. پرسش‌هایی از این دست، ممکن است از شما بخواهند یک خلاصه (summary)، فلوچارت، دیاگرام، یادداشت (notes) یا جدول (table) را تکمیل کنید. از آن جایی که این اطلاعات دیگر به صورت یک مقاله مکتوب نیست، پرسش‌ها ممکن است همیشه به همان ترتیب اطلاعات متناظر (corresponding information) در متن نباشند. برای نمونه، سوال تکمیل یادداشت (notes-completion task) ممکن است این اطلاعات را در قالب عنوان‌ها (headings) ساماندهی کرده (organize) اما یک فلوچارت این اطلاعات را به ترتیب زمانی (chronological order) مرتب کند، در حالی که ممکن است یک دیاگرام یا خلاصه این اطلاعات را به صورتی دسته بندی کند که در چهارچوب قالب (format) جدید منطقی‌تر به نظر برسد.

پرسش‌هایی که ممکن است به همان ترتیب متن نباشند:

  1. تکمیل یادداشت
  2. تکمیل خلاصه
  3. تکمیل دیاگرام
  4. تکمیل فلوچارت
  5. تکمیل جدول

مانند همه مجموعه سوالات (tasks)، برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها ناچارید جزئیات کلیدی در آن سوال را شناسایی کنید، مثلا برچسب‌ها (labels) در دیاگرام یا عناوین یادداشت‌ها (headings in the notes). سپس متن را برای یافتن آن جزئیات اسکن کنید، بعد اسکیم کرده تا مطمئن شوید اطلاعات درست را پیدا کرده‌اید و در پایان، قسمت مرتبط را با جزئیات بخوانید تا بتوانید پاسخ درست را بیابید.

برای برخی از این پرسش‌ها، ناچار خواهید بود بعضی از واژه‌های متن را عینا کپی کنید. حواستان باشد که این کار را با دقت تمام انجام دهید. آنها را تغییر نداده و در املای آنها دقت لازم را به خرج دهید، زیرا در غیر این صورت جوابتان غلط محسوب شده و به آن نمره نخواهند داد. یادتان باشد در آزمون ریدینگ نیم نمره نداریم.

با تمرین کافی و با استفاده از مطالبی که آزمون واقعی را منعکس می‌کنند، به تدریج مهارت‌هایی را که برای بهبود نمره IELTS reading نیاز دارید، پرورش دهید.

ایده کلیدی:

اگر باید کلمه یا کلماتی از متن را بنویسید، حواستان به املای آنها باشد و هیچ تغییری در آن کلمات ندهید.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟