برنامه درسی
درس: ریدینگ آیلتس
ورود به سایت

Curriculum

ریدینگ آیلتس

درس متن

چگونه باید به سوالات ریدینگ پاسخ داد؟

5
(2)

هدف از آزمون ریدینگ با این سبک از مطرح کردن سوالات، بررسی این نکته است که آیا شما درک دقیقی از یک بخش خاص متن دارید. این سوالات عموما حاوی اطلاعاتی هستند که به شما کمک می کند به سرعت قسمت مربوط به سوال را در متن پیدا کنید.  به عبارت دیگر، آنها شما را مجبور می کنند از مهارت های اسکن خود استفاده کنید.

برای پاسخ به سوالات باید:

  1. سوال را با جزئیات بخوانید و اصطلاحات کلیدی را مشخص کنید.
  2. متن را برای یافتن آن اصطلاحات کلیدی (یا مترادف های آنها) اسکن کنید. نکته: ممکن است همان جزئیات را در چند جای متن پیدا کنید.
  3. تک تک قسمت هایی را که در آنها اصطلاحات کلیدی مورد نظر را پیدا کردید، اسکیم کنید تا بتوانید جای دقیق پاسخ سوال را شناسایی کنید.
  4. قسمت مرتبط را با جزئیات بخوانید (read in detail) تا بتوانید به سوال پاسخ دهید.

در ادامه از این روش برای پاسخگویی به سوالات True, False, Not Given که به عنوان مشکل سازترین نوع سوال در ریدینگ آیلتس شناخته می شود، استفاده خواهیم کرد تا کاملا درک کنید که این روش چطور به کارتان می آید.

True, False. Not Given و Yes, No, Not Given

این پرسش ها از لیستی از گزاره ها (statement) تشکیل شده اند و شما باید براساس اطلاعات موجود در متن، تشخیص دهید که آیا آنها درست، نادرست یا نامعین هستند.

تفاوت بین “True, False, Not Given” و “Yes, No, Not Given” بیشتر مربوط به نوع متن است تا نوع سوالات.

گروه اول برای متن های حاوی داده های واقعی به کار میرود، در حالی که گروه دوم برای متن هایی استفاده می شود که حاوی دیدگاه‌ها یا ادعاهای نویسنده است. برای اختصار، در اینجا بیشتر به سوالات “True, False, Not Given” اشاره خواهیم کرد. اما توصیه هایی که در ادامه می آوریم برای هر دو نوع سوال کاربرد دارد.

سردرگمی در مورد این سوالات اغلب به دلیل وجود نمونه سوال هایی است که آزمون واقعی را منعکس نمی کنند. در نظر بگیرید که وقتی به برخی سوالات پیچیده ریاضی بر می‌خورید که سردرگم کننده اند و هیچ پاسخ روشنی ندارند، بلافاصله نتیجه نمی گیرید که مشکلی در دنیای ریاضیات وجود دارد. به همین ترتیب، وقتی به نمونه هایی از T/F/NG می رسید که گیج کننده اند، نباید بر اساس آنها درباره کل آزمون IELTS قضاوت کنید.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟