برنامه درسی
درس: واژگان آیلتس
ورود به سایت
درس متن

آگاهی از سبک یادگیری واژگان و اصطلاحات

5
(3)

چگونه آگاهی از سبک (style) را در خود پرورش دهیم؟

یادتان باشد که برای گرفتن بند 7 آیلتس یا بالاتر، باید نسبت به “سبک ها و کالوکیشن ها” آگاهی پیدا کرده باشید. اگر در حال یادگیری لیستی از واژه ها هستید، حتما تحقیق بیشتری انجام دهید تا ببینید “سبک” (style) این واژه ها به IELTS مرتبط است یا خیر. اکتفا کردن به یادگیری لیستی از کلمات، حکایت آشپزی است که تعداد زیادی سبزی و ادویه خریداری کرده و بعد تمام ادویه ها را برای پخت و پز به کار میگیرد بی آنکه بداند آیا مزه آنها تند، شور یا شیرین است. Essay های بند 6.5 که اکثرا با آن مواجه می شویم تمرکزشان بر استفاده هرچه بیشتر از لغات های دور و دراز است. کاندیداهای این سطح (level) اغلب وقتی تنها یک کلمه برای بیان منظورشان کافی است، سه کلمه می نویسند. برای مثال:

“The consequences of this can be devastating, calamitous, and desolating.”

این تا حدی شبیه طرز فکر آشپز ماست، “این ادویه طعم خیلی خوبی دارد، پس اضافه کردن قدری ادویه بیشتر به غذا مزه اش را از این هم بهتر خواهد کرد.” یک کاندیدای بند 8 یا 9 صرفا می نویسد:

“The consequences of this can be devastating”

یک مشکل دیگر با کلمه های “کمپلکس” این است که مانند یک ادویه بسیار تند، آنها تمایل به اثرگذاری اکستریم (بیش از حد) دارند. استفاده از یک واژه اکستریم در زمان نامناسب باعث می شود رایتینگ شما کمتر از آن چه باید دقیق به نظر برسد. نمونه های تیپیکال این کلمات، “plunge”، “soar”، یا “controversial” هستند. این کلمات از جمله کلمات کمتر رایج (less common) محسوب می شوند و شما تنها زمانی می توانید ممتحن (examiner) را تحت تاثیر مثبت قرار دهید که آنها را با آگاهی از معنای دقیقشان به کار ببرید.

به عبارت دیگر اگر به این معنا باشد، میتوان از آنها استفاده کرد.

A number in the data does actually drop suddenly and sharply (plunge); rise rapidly (soar); the topic in your task 2 question does cause very strong disagreement among people (controversial).

یک آشپز ماهر مواد اولیه درست را به شیوه ای هوشمندانه و موثر با هم تلفیق می کند تا به طعمی متعادل برسد. به همین ترتیب، یک نویسنده خوب نیز باید کلمات درست را به شیوه ای درست با هم تلفیق کرده تا یک essay واضح و متعادل (balanced) بنویسد.

این یکی از مواردی است که گوگل می تواند یار و یاور شما باشد. برای این که ببینید یک انگلیسی زبان چگونه و در چه مواردی واژه ها و اصطلاح هایی که در حال یادگیری آنها هستید را استفاده می کند، آن را در موتور جستجو در میان علامت نقل قول تایپ کنید. اگر نتوانید یک انگلیسی زبان پیدا کنید که این اصطلاح را در یک موقعیت فرمال (formal situation) یا نیمه فرمال (semi-formal) به کار برده باشد، دیگر وقتتان را برای یادگیری آن تلف نکنید.

با انجام این کار، ممکن است ناچار شوید خیلی از مطالب نوشته شده با هدف آموزش IELTS را نادیده بگیرید – اگر این کلمات یا اصطلاحات در جهان واقعی رایج نباشند، خیلی بعید است که لحن (tone) یا سبک (style) آنها مناسب آزمون باشد.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟