برنامه درسی
درس: رایتینگ تسک ۱
ورود به سایت
درس متن

Academic Task 1

4
(6)

هنگام تمرین عملی برای Academic Writing Task 1 بسیاری از افراد بر توصیف داده‌ها و عددها (Describing data and numbers) متمرکز می‌شوند. با این حال حتما باید بر زمان های گرامری (Tenses) و نحوه توصیف درست تغییرات در طول زمان نیز تمرکز کنید. این موارد ممکن است تغییرات در داده (Data)، یا تغییرات در یک ناحیه جغرافیایی یا یک ساختمان باشند.

شما همچنین می توانید روندها (Trends) و الگوها (Patterns) را با استفاده از تکنیک ذیل مشخص کنید (Identify) ↓

یک سوال Writing Task 1 پیدا کنید و صدای خودتان را ضبط کنید، در حالیکه فقط روندهای اصلی (Main Trends) را در حداکثر دو یا سه جمله توصیف می‌کنید (Describing). نباید هیچ جزئیات خاصی مانند درصدها یا عددها را ارائه دهید. از یکی از دوستانتان بخواهید که به رکورد شما گوش دهد و آنچه را شما توصیف کرده اید رسم کند. اگر چیزی که رسم کرده اند مهمترین نکات یا الگوها را نشان دهد، آنگاه معلوم می شود که شما از پس مشخص کردن روندهای اصلی (Identifying the main trends) برآمده اید. اگر پارتنری (Partner) ندارید که با او کار کنید، خودتان چند هفته بعد به رکوردها گوش دهید تا ببینید آیا می توانید روندهای اصلی (Main trends) خودتان را بازآفرینی کنید یا خیر. این تمرین را تکرار کنید تا نتیجه راضی کننده ای بدست آید. در پایان یک Overview برای روندهای اصلی (Main trends) که توصیف کرده اید بنویسید.

عین همین تکنیک را به کار ببرید تا به کمک آن بتوانید Task را کامل کنید و زبانی را که برای توصیف درست (Accurately Describe) اطلاعات ویژوال (Visual) مورد نیاز است در عمل تمرین کنید. برای انجام این کار، بار دیگر صدای خودتان را ضبط کنید اما این بار اطلاعات را با جزئیات کافی برای پارتنر (Partner) خود یا برای خود چند هفته بعدتان (your future self) توصیف کنید (Describe) تا او (بتواند) اطلاعات را تقریبا به طور دقیق باز آفرینی کند (Recreate). اگر پارتنر شما در جایی سردرگم شود احتمالا زبان شما در آنجا به قدر کافی، دقیق نیست. این روش کارآمدی برای مشخص کردن (Identify) خلاهای زبان شماست.

در پایان مهم‌ترین جزئیات را گزینش کنید تا از دید کلی تان (your overview) پشتیبانی (Support) کنند سپس خلاصه (Summary) خود را کامل بنویسید. اگر لازم شد چندین روز روی آن کار کنید تا بتوانید درست و دقیق نوشتن را در عمل تمرین کنید نه صرفا تند نوشتن در شرایط آزمون (exam condition).

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟