برنامه درسی
درس: رایتینگ تسک ۱
ورود به سایت
درس متن

کپی کردن لغات از متن سوال

5
(3)

در Task 1 به شما اطلاعات زیادی در سوال (مطرح شده) ارائه می شود و شما باید در پاسخ، تا حد امکان از واژه های خودتان استفاده کنید. با این همه، برخی کلیدواژه ها مترادف های (Synonyms) پرکاربردی (Commonly used) ندارند. برای مثال، اگر به شما اطلاعاتی در مورد یک جزیره (an Island) یا یک بیمارستان (a hospital) داده باشند، آنگاه باید آن کلمات را در پاسخ خود به کار ببرید چون چاره ای جز این ندارید.

به ترتیب مشابه، نگران جایگزین کردن کلماتی مانند “Chart” یا “Table” که در سوال به چشم می خورند، نباشید چرا که آنها طبیعی ترین کلماتی هستند که می توان بکار برد. به جای جایگزین کردن هر کلمه موجود در پرسش، بهتر است آن را صرفا Rephrase کنید. این کار را می توانید با تغییر دادن ترتیب کلمات یا اعمال تغییرات (Making Changes) از جمله جایگزین کردن یک فعل با اسم، انجام دهید.

به نمونه زیر که برگرفته از 8 آزمون تمرینی (Practice Tests) در پایان The Official Cambridge Guide to IELTS (صفحه 283) است توجه کنید.

The maps below show the village of Stokeford in 1930 and in 2010.
Summarise the information by selecting and reporting the main features, and making comparisons where relevant.

ما نمی توانیم این موضوع را بدون استفاده از عین بعضی کلمات، بازنویسی (Rewrite) کنیم اما می توانیم این اطلاعات را به روشی متفاوت، بیان (Express) کنیم. مثلا:

The two maps show how a village called STOKEFORD changed between 1930 and 2010.

یک اشکال رایج در Academic Task 1 این است که افراد سعی می کنند از بکار بردن فعل “Show” پرهیز کنند، ولی اگر به دنبال مترادف ها (Synonyms) بگردید، خواهید دید که بسیاری از جایگزین ها (Alternatives) همیشه هم مناسب نیستند.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟