جستجو در سوالات؟
پیام ارسال شد. بستن

021-22861991

برای درخواست کلاس خصوصی رایتینگ آیلتس تماس بگیرید.

در درس قبل درباره آرگیومنت‌های پیچیده صحبت کردیم و در ادامه مسائل مربوط به آرگیومنت‌ها این‌بار درباره شرح و توضیح ایده‌ها در آرگیومنت‌های رایتینگ صحبت خواهیم کرد.

شرح دادن ایده‌ها در آرگیومنت

در مثال درس قبل به موضوع بی خانمانی (homelessness) اشاره کرده بودیم، مسایل پیرامون این موضوع در بسیاری از نقاط جهان عموما یکسان است. با این همه اغلب چنین نیست و به همین دلیل ایده‌های شما گاهی نیازمند شرح (need to be explained) بیشتر هستند. برای نمونه هنگام نوشتن درباره تغذیه سالم (eating healthily)، شخصی ممکن است این‌گونه ادعا (argument) کند:

اما شخصی که به میوه حساسیت (intolerance) دارد و بعد از خوردن میوه به دل درد شدید یا مشکلات پوستی دچار می شود، ممکن است این‌گونه بنویسد:

هر کسی که به چنین حساسیتی دچار نشده باشد احتمالا از خواندن گزاره اول (the first statement) در این آرگیومنت گیج خواهد شد. در اینجا هم زبان نقشی کلیدی ایفا می‌کند. این حقیقتی (fact) نیست که در مورد هرکسی (everyone) صدق کند در حالی که کاربرد زمان فعلی حال ساده نشان می‌دهد که چنین است. استفاده از افعال وجهی (modal verbs) مانند may و can و نیز واژه‌ها و عبارت‌هایی مانند sometimes و for some people به روشن‌تر کردن (clarify) چنین ایده‌هایی کمک می‌کند. برای مثال:

در این نسخه (version) اخیر از ادعای مورد بحث، نویسنده فکتی را مطرح کرده که به شیوه ای منطقی از ادعای او پشتیبانی می‌کند (support) و به خواننده کمک می‌کند بفهمد چرا او چنین موضعی را اتخاذ کرده است (hold this position). گاهی سوال آزمون شما نیز همین کار را انجام می‌دهد:

جمله نخست این سوال رایتینگ فکتی را ارائه می‌دهد برای پشتیبانی (support) از آرگیومنتی که در جمله دوم مطرح شده است. اینکه این نوع آلودگی مهمترین (the most important) مشکلی است که شهرهای بزرگ با آن روبرو هستند.

حقیقت (fact) و نظر (opinion)

حتما باید بتوانید میان یک فکت و یک نظر (شخصی) تمایز قائل شوید. فکت چیزی است که به صورت عینی قابل اندازه گیری و راستی آزمایی است (objectively measured and verified) در حالی که یک آرگیومنت یا نظر (opinion) این قابلیت را ندارد.

همان طور که می دانید، جمله اول در سوال آزمون رایتینگ یک فکت است چرا که می‌توانیم با شمردن تعداد ماشین‌ها و راه‌ها صحت آن را بررسی کنیم (verify). راستی آزمایی گزاره (یا جمله statement) دوم امکان ندارد زیرا این جمله یک نظر (opinion) است و تنها می‌شود درباره آن بحث کرد تا ادعای معتبر (valid argument) بودن آن محرز شود.

این کاری است که مقاله (essay) شما باید انجام دهد و همین به روشنی نشان می‌دهد چرا چیزی به نام جواب درست یا غلط در تسک 2 رایتینگ نداریم.

ایده کلیدی

در رایتینگ تسک 2 آرگیومنتی به شما ارائه می‌شود که باید در مورد آن بحث کنید و به آن پاسخ دهید. این پرسش گاهی شامل یک فکت است و از آرگیومنتی که پس از آن مطرح می‌شود پشتیبانی می‌کند. شما ناچار به بحث در مورد این فکت نیستید اما تحت هیچ شرایطی نباید نادیده اش بگیرید. آن را برای این آورده اند که بافت (context) مربوط به مقاله شما را روشن (clear) کند.

در این درس همراه با ذکر مثال نحوه شرح ایده‌ها را ذکر کردیم تا پاسخگویی به تسک 2 رایتینگ آیلتس را برایتان آسانتر کنیم. برای پیدا کردن دلیل کم شدن نمره رایتینگ تان حتما درس نتیجه گیری شتاب زده را نیز مطالعه کنید.
این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟