جستجو در سوالات؟
پیام ارسال شد. بستن

021-22861991

برای درخواست کلاس خصوصی رایتینگ آیلتس تماس بگیرید.

اگر دروس قبلی را به ترتیب مطالعه کرده باشید، با نحوه خلق انواع آرگیومنت در رایتینگ، آرگیومنت‌های پیچیده و آرگیومنت‌های ساخته شده با استفاده از پیش بینی آشنایی کامل پیدا کرده اید. در ادامه آموزش هایمان، این بار می‌خواهیم پرسپکتیو در رایتینگ را به شما آموزش دهیم تا بتوانید نمره رایتینگ خود را افزایش دهید.

استفاده از نمای کلی (Perspective) در رایتینگ آیلتس

حتما باید حواستان باشد چه زمانی درباره چیزهایی بنویسید که به صورت جهان‌ شمول یا عمومی درست (universally or generally true) هستند و چه زمانی درباره چیزهایی بنویسید که فقط برای شما درست هستند. این نکته در مورد ایده‌های بزرگتر نیز صدق می‌کند.

ظاهر شهر شما لزوما مانند دیگر شهرها نیست و قواعد کارکرد آن که ریشه در فرهنگ و تاریخ شما دارد نیز لزوما شبیه شهرهای دیگر نیست. بنابراین ایده‌های شما در مورد زندگی در شهر ( city living) و جامعه به طور کلی منعکس کننده پیشینه و تجربه‌های خود شما هستند و هنگامی که می‌نویسید باید حتما به خواننده کمک کنید تا این مسائل را از دیدگاه شما ببیند. پرسپکتیو خیلی خیلی اهمیت دارد.

در تصویر بالا با توجه به این که ناظر در کجا ایستاده است و چه چیزهایی در اطراف او هستند، در نظرات او تاثیر گذار است. برای این ناظر در دو حالت A , B ممکن است درخت و خانه، بزرگ یا کوچک به نظر برسند و دیدن آنها آسان یا دشوار باشد. این مثال به وضوح معنای اصطلاحات viewpoint و point of view و position را نشان می‌دهد. بنابراین یک فرد ثروتمند که همیشه در یک پنت هاوس لوکس زندگی کرده است، پرسپکتیوی متفاوتی از زندگی در شهر در مقایسه با یک بی خانمان ساکن همان شهر دارد. به همین شکل شخصی با حساسیت های شدید غذایی، موضوع غذا و تغذیه را همانند کسی که این مشکلات را ندارد نخواهد دید.

اگر در شهری زندگی می‌کنید که در آن سیستم قضایی ناعادلانه است، این نکته خواه ناخواه بر نظرات شما درباره موضوع اثر خواهد گذاشت. برای همین هم در هنگام بحث (discussing) در مورد یک موضوع حتما باید بافت (context) آرگیومنت خود را شرح دهید. اگر دارید درباره مشکلات ترافیک می‌نویسید و در شهری بسیار شلوغ مانند تهران زندگی می‌کنید باید به اگزمینر کمک کنید که مشکلات را از چشم شما – از دیدگاه (perspective) شما ببیند. این کار را می‌توانید با شرح (explaining) زمینه (context) ایده‌هایتان انجام دهید، مانند مثال زیر:

تذکر زبانی

در نوشتن آکادمیک یا نوشتن در مورد یک موضوع جدی (serious issue) بهتر است با تعریف (definition) عبارت‌های کلیدی (key terms) آغاز کنید. این کار می‌تواند به شرح بافت (context) مربوط به ایده‌های آرگیومنت شما کمک کند. برای نمونه اگر دارید درباره موضوع success می‌نویسید، بهتر است در آغاز بگویید که این واژه از نظر شما یا در فرهنگ شما چه تعریفی دارد زیرا ممکن است با تفسیر (interpretation) اگزمینر تفاوت داشته باشد.

گاهی برای آن که معنای ایده‌ای را روشن‌تر کنید، می‌توانید آن را به بیانی دیگر بنویسید (rephrase). برای نمونه در دروس قبلی اشاره کردیم که در مرحله طرح‌ریزی (planning) برای نمایش این موارد از تساوی (=) استفاده می‌کنیم:

با بیان دوباره (rephrasing) مسئله به این شیوه، می‌توانید روشی متفاوت برای نگاه کردن به آن را (به خواننده) نشان دهید. جمله اخیر کانون توجه را عوض و این امکان را فراهم کرد تا بر این نکته تاکید کنیم چگونه این مسئله بر کسانی که درگیر آن هستند اثر میگذارد. بعضی از عبارت‌های دیگری که می‌توانند در اینجا به کار روند عبارتند از:

هربار که از این عبارتها استفاده می‌کنید، آنچه در ادامه می‌آید باید شرح (explanation) یا روشی متفاوت برای تفسیر (interpret) همان چیزی باشد که درست پیش از آن گفته اید. با این حال، فعل to mean هم می‌تواند برای نشان دادن پیامد (consequence) یا نتیجه (result) چیزی به کار رود، مانند این جمله:

در اینجا از یک پیکان برای نشان دادن ارتباط میان این ایده‌ها استفاده کرده ایم:

در ادامه چند نمونه برگرفته از مقاله‌های نمره 6.5 ذکر کرده ایم که از این عبارتها در آنها استفاده شده اما تنها برخی از آنها به درستی به کار برده شده اند.

تمرین

برای تمرین، طرح ایده‌های به کار رفته در نمونه های 1 تا 4 را بنویسید و از علامت تساوی (=) یا پیکان (→) برای ربط دادن آنها به هم استفاده کنید. تشخیص دهید آیا عبارت‌هایی که زیر آنها خط کشیده شده به درستی به کار رفته اند و آیا نویسنده دارد یکی از کارهای زیر را انجام می‌دهد یا خیر:

  1. معنای چیزی را شرح می‌دهد.
  2. ایده‌ای را روشن‌تر بیان می‌کند.
  3. راهی متفاوت برای نگاه کردن به موضوعی خاص را نشان می‌دهد.
  4. نتایج (results) یا پیامدهای (consequences) چیزی را نشان می‌دهد.

در این پست نحوه افزایش نمره رایتینگ با استفاده از پرسپکتیو را برایتان ذکر کردیم، تمرین داده شده را انجام داده تا قادر به فراگیری درس بعدی (کم شدن نمره رایتینگ با نتیجه گیری شتاب زده) باشید.
این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟