جستجو در سوالات؟
پیام ارسال شد. بستن

چطور تکنیک‌های پیشرفته رایتینگ می‌توانند منجر به افزایش نمره یا کاهش نمره رایتینگ شوند؟ داوطلبان آیلتس غالبا تکنیک‌های افزایش نمره را فرا می‌گیرند بدون اینکه به توانایی هایشان جهت استفاده از آن تکنیک توجه داشته باشند. در این درس نحوه استفاده درست از پاد آرگیومنت‌ ها در رایتینگ را به شما خواهیم آموخت و اینکه چرا باید در استفاده از این تکنیک احتیاط کنید.

اگر هنوز درباره تکنیک استفاده از پاد آرگومینت‌ها برای تقویت آرگیومنت در رایتینگ چیزی نمی‌دانید به درس مربوطه مراجعه کنید.

چرا پاد آرگیومنت ها (counterarguments) مشکل آفرینند؟

هنگام مطرح کردن یک پاد آرگیومنت ممکن است بتوانید بر سر یک نکته مصالحه کنید یعنی بپذیرید یا اذعان کنید که دیدگاه مخالف هم ممکن است معتبر (valid) باشد ولی حتما باید همیشه آن را رد کنید (refute) یعنی نشان دهید که چرا شما آن موضع را اتخاذ نمی‌کنید. مصالحه (conceding) و رد کردن (refuting) مهارت های سطح بالایی هستند که داوطلبان پایین‌تر از سطح نمره 8 با آن به مشکل بر می‌خورند.

داوطلبان در سطح نمره‌های 6 تا 6.5 اغلب پاد آرگیومنت را به شیوه‌ای ارائه می‌دهند که حاکی از موافقت آنهاست که نه تنها خواننده را سردرگم می‌کند بلکه به این معناست که موضع خودِ آنها در کل مقاله مشخص نشده و خب قطعا نمره‌شان از سطح نمره 6 یا 6.5 بالاتر نخواهد رفت. داوطلبانی که در سطح نمره 6.5 باشند پاد آرگیومنتی شبیه به زیر ارائه می‌دهند:

I’ve decided to take the new job because it is good opportunity. It is a terrible idea. I will miss out on a promotion here, and I will struggle a lot in the new job. Therefore, I have decided to leave.

بسیاری از کاندیداهای سطح نمره 6 ظاهرا به همان شیوه‌ای پاد آرگیومنت را اضافه می‌کنند که یک مثال من درآوردی به خورد هر پاراگراف می‌‌دهند و صرف نظر از اینکه آرگیومنت اصلی چیست به شیوه‌ای کمابیش ماشینی آن را ارائه می‌دهند. همانطور که در مثال‌های دروس قبلی نیز ذکر کردیم، شما زمانی باید یک پاد آرگیومنت را وارد متن کنید که مطمئن باشید وجود آن ضروری یا مفید است. به عبارت دیگر اگر از آرگیومنت شما پشتیبانی و آن را تقویت می‌کند و شما نیز خاطر جمع هستید که مهارت دارید موضع‌تان را در سراسر متن به صورت روشن و مشخص ارائه دهید، استفاده از پاد آرگیومنت می‌تواند به افزایش نمره‌ رایتینگ‌تان کمک کند.

چرا توصیه‌های بد مشکل آفرین هستند؟

آسان ترین شیوه برای طرح یک پاد آرگیومنت واضح این است که بگویید:

شاید بعضی از مردم این گونه فکر می‌کنند، اما من آنگونه فکر می‌کنم (Some people may think XYZ, but I think ABC).

اگر نمره شما در حد 5 یا 6 است یا معلم زبان آموزان سطح پایین هستید، این رویکرد را به شما توصیه می‌کنیم. متاسفانه بخش بزرگی از توصیه‌های به اصطلاح کارشناسی در واقع تحمیل قوانین یا محدودیت‌های غیر ضروری در مورد زبانی که می‌توانید یا باید در آزمون استفاده کنید هستند.

برای مثال، اکثرا از توصیه‌های کارشناسی بد پیروی می‌کنند که باید فقط از ساخت مجهول در آزمون آیلتس استفاده کرد یا حتی نباید از عبارت “some” استفاده کرد. هیچکدام از این توصیه‌ها در نوشتن مقاله‌ به کارتان نمی آیند چون در آنجا شما باید اندیشه‌های خود را به وضوح بیان کنید و موضع کاملا مشخصی اتخاذ کنید.

وقتی می نویسید “چنین می اندیشند” (It is thought) یا “چنین به نظر می رسد” (It is felt)، یعنی به ممتحن (examiner) نمی‌گویید شما به چه می اندیشید یا چه نظری دارید.

به همین ترتیب اگر بنویسید “ماندن در شغل فعلی خوب است زیرا…” (Staying in the same job is good because) به جای آنکه “برخی مدعی‌اند که ماندن در شغل فعلی خوب است…” (Some people argue that staying in the same job is good)، آنگاه شما دارید آرگیومنتی را که از آن پشتیبانی می‌کنید ارائه می‌دهید نه پاد آرگیومنتی را که با آن مخالفید.

ایده کلیدی

اگر دارید از توصیه‌های به اصطلاح کارشناسی پیروی می‌کنید که می‌گوید شما نباید از کلمه “some” استفاده کنید یا باید همیشه از ساخت مجهول بهره بگیرید نشان دهنده این است که از توصیه‌های بدی پیروی می‌کنید که احتمالا نخواهند گذاشت نمره شما از سطح  6.5 بالاتر برود.

در این درس و درس قبلی نحوه استفاده درست از پاد آرگیومنت‌ ها را با ذکر مثال برایتان عنوان کردیم. درس بعدی به نحوه پاسخگویی به سوالات تسک 2 با تکنیک پاد آرگیومنت اختصاص دارد.
این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟