برنامه درسی
درس: ریدینگ آیلتس
ورود به سایت

Curriculum

ریدینگ آیلتس

درس متن

جور کردن عنوانها (پیدا کردن عنوان مناسب)

5
(1)

اینگونه پرسش‌ها از شما می‌خواهند که ایده اصلی یک پاراگراف را با گزینش پاسخ درست از لیست گزینه‌ها شناسایی کنید. این لیست ممکن است شامل جزئیات فرعی به جای ایده های اصلی یا حاوی جزئیات و ایده‌های نادقیق (inaccurate details and ideas) باشد. اگر این پرسش‌ها برایتان سخت هستند، احتمالا در دو مهارت مشکل دارید:

  • اسکیم کردن
  • و تشخیص تفاوت بین یک ایده اصلی و یک مورد جزئی فرعی

مثال ذیل از فصل 8 بخش مهارت‌های خواندن The Official Cambridge Guide to IELTS برگرفته شده است (این مثال برگرفته از یک متن General Training section 3 است). قصد داریم با استفاده از این مثال به شما روش مناسبی برای پاسخ دادن به مجموعه سوالات matching headings را نشان دهیم.

عنوان‌ها (headings) برای گفتن ایده اصلی پاراگراف به خواننده به کار میروند. پیش از نگاه کردن به فهرست عنوان‌های ممکن (the list of possible headings)، بد نیست سعی کنید خودتان اول ایده اصلی را پیدا کنید. به عنوان متن و پاراگراف نگاهی بیندازید، سپس پاراگراف را با حداکثر سرعت ممکن اسکیم کنید. اگر ناچار باشید به دوستانتان بگویید موضوع این پاراگراف چیست، چه خواهید گفت؟

حالا به 3 عنوان ذیل نگاه کنید – آیا هیچکدام از آنها به ایده‌ای که در ذهن دارید شبیه است؟

این پاراگراف توصیف میکند (describes) که چگونه شهردار (one man ) تصمیم گرفت با ممنوع کردن هر نوع تبلیغ در سطح شهر، شهر را کاملا پاکسازی کند “changed the city”. بنابراین عنوان صحیح میتواند “How a man changed a city” باشد. دیگر عنوان‌های ممکن (گزینه‌های پیشنهادی) به جزئیات مندرج در این پاراگراف مربوط اند نه به ایده اصلی. برای مثال دو گزینه “a major change” و “the consequences of the change”دقیق نیستند زیرا شورای شهر رای گیری نکرده و در هیچ جا ذکر نشده است که اشخاص حرفه ای درباره پیامدهای احتمالی هشدار داده بودند.

پرسش‌های چندگزینه ای نیز گاهی ممکن است از شما بخواهند ایده اصلی یک پاراگراف یا حتی کل متن را مشخص کنید. این ایده را میتوان در بخش‌های دیگر آزمون مانند Academic writing test 1 نیز دید که در آن باید تنها ایده‌های اصلی را جدا کرده و گزارش دهید. بنابراین تفاوت میان یک ایده جزئی کوچک (فرعی) (a small detail) و یک ایده بزرگ (اصلی) (a big idea) از جمله مواردی است که در همه مهارت‌های IELTS دارای اهمیت است.

ازین رو حتما باید بتوانید میان این دو نوع ایده تمایز قایل شوید. در کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS و در فصول مربوط به مهارت‌های ریدینگ و رایتینگ میتوانید تمرینات بیشتری در این زمینه پیدا کنید.

به این صفحه چه امتیازی می دهید؟

برای امتیاز دادن بر روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تاکنون امتیازی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این صفحه را ارزیابی می کند.

خوشحالیم که این صفحه را مفید دانستید...

در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

متاسفیم که این صفحه برایتان مفید نبود!

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

به نظرتان این صفحه چه کمبودی داشت که برایتان مفید نبود؟